ניקוי מאגרי מים בבניין משותף

אל תקחו סיכונים מיותרים! טיהור מים מקצועי במחיר הנמוך ביותר בישראל!

תוכן עניינים

ניקוי מאגרי מים בבניין משותף

ניקוי מאגרי מים בבניין משותףבמהלך השנים האחרונות אנחנו יכולים לשמוע על ביקורות ועל אירועים שונים אשר התרחשו בנוגע לזיהום של מי השתייה שאנו שותים. בכל שנה ושנה המודעות בנוגע לאיכות המים עולה, נכון להיום אנשים רבים מבינים כי קיים קשר ישיר בין המים שאנו צורכים לבין איכות החיים שלנו. יותר ויותר אנשים עוברים להשתמש במערכות ביתיות של סינון וטיהור מים, אותן מערכות משפרות את האיכות של המים אך הן אינן מונעות באופן מלא את האפשרות לזיהום של המים.

האופציה של תחלואה עקב זיהום של מקורות מים היא אינה נושא חדש, אך חשוב לדעת שגם מקור המים אשר קיים בתוך הבניין שלכם יכול להזדהם, חשוב להכיר בכך ולדעת כיצד לפתור את בעיה זו. טיפול לא נכון במקור המים או זיהום כלשהו שחדר אל מקור המים עלול להוביל להתפתחות של מחלות שונות אצל האנשים המשתמשים באותו מקור מים. מי השתייה במדינת ישראל אשר מסופקים לאזרחים על ידי מערכות המים הארציות הם ברמת איכות גבוהה מאוד. המים נבדקים על ידי הספקים, במידה ויש צורך המים גם עוברים טיפול מלא כדי למנוע הימצאות של חומרים בלתי רצויים במים אשר עשויים לפגוע בבריאות של האזרחים. האחריות על הטיפול במים על ידי הרשויות היא עד לנקודה בה המים עוברים לתשתיות של הבניינים השונים, מאותו רגע האחריות על הטיפול במים ובמערכות המים של הבניין עוברת לוועד הבית של אותו בניין.

מהו השימוש של מאגר מים בבניין משותף?

בנייני מגורים בעלי חמש קומות ויותר מכילים בתוכם מאגרי מים שמטרתם היא להגביר את הלחץ של המים בקומות הגבוהות של הבניין, כמו כן מאגר המים משמש כמקור מים במצב חירום במקרים בהם יש הפסקה באספקת המים מהרשות העירונית.  מאגר המים בבניין משותף משמש בתור אספקת מים שוטפת לבניין במצבים של חירום, נעשה בו שימוש גם במערכת כיבוי האש של הבניין.

 

הזיהומים הנפוצים במאגרי מים בישראל

כאשר מים מזוהמים על ידי גורם כזה או אחר רמת האיכות שלהם יורדת באופן מיידי. הפגיעה ברמת האיכות של המים יכולה להתבטא במספר אופנים: המים יכולים להיות בעלי טעם מוזר, המים יכולים להיות בעלי צבע שונה, יתרה מכך, מים מזוהמים עלולים לסכן את הבריאות של המשתמשים במים. פגיעה הנגרמת כתוצאה משימוש במים מזוהמים יכולה להשפיע לאחר זמן קצר וגם לאחר פרק זמן ארוך יחסית.

בדרך כלל כאשר מדברים על זיהומים במים נוהגים לחלק את הזיהומים לשתי קבוצות:

  • זיהום כימי – זיהום כימי הוא זיהום שנוצר כתוצאה מחדירה של חומרים מסוימים לתוך מאגר המים בבניין, ישנם מספר חומרים הנפוצים במיוחד בזיהום של מאגרי מים, בין החומרים הללו ניתן למצוא את החומרים הבאים: מתכות מסוגים שונים, חלודה, גרגרי חול, גרגרי אבק, חומרים רעילים מסוגים שונים, חומרים מסוכנים מסוגים שונים ועוד. החומרים הללו יכולים להתפשט במאגר המים במהירות ובקלות ולהוביל למצב שבו המים יכולים לפגוע בבריאות של המשתמשים בהם.
  • זיהום בקטריאלי – זיהום בקטריאלי הוא זיהום שנוצר כתוצאה מחדירה של חיידקים מסוימים אל תוך מאגר המים בבניין, והתפשטות שלהם בתוך מאגר המים. מאגרי המים הם מקור מזון מעולה לחיידקים השונים, אפילו שמאגרי המים משמשים כמקור מזון מעולה לחיידקים הם עדיין אינם מספיקים בשבילם.

במהלך השנה הטמפרטורות במאגרי המים משתנות בהתאם לתנאי מזג האוויר, בעונות מסוימות בשנה הטמפרטורות של המים הופכות את המים לבסיס נהדר להתפתחות של חיידקים מסוגים שונים. במצבים מסוימים בהם מאגרי המים מקיימים תנאים ספציפיים המתאימים לחיידקים, יש סיכוי שיתפתחו במים מושבות של חיידקים.  בחלק גדול מן המקרים זיהום בקטריאלי נוצר עקב חדירה של חיידקים דרך חיבורים במאגרי המים שאינם מחוברים כראוי. זיהום בקטריאלי הוא זיהום פופולארי מאוד בכל הסוגים של מאגרי המים הקיימים במדינת ישראל, ניתן למצוא מאגרי מים רבים במדינת ישראל שהמים בהם עומדים וחשופים לאוויר באופן קבוע. חלק ממאגרי המים בהם המים עומדים והם חשופים לאוויר באופן קבוע הם: מכונות קפה ביתיות, דוד חשמל, דוד שמש, מאגרי מים למצבי חירום, ברי מים ביתיים ועוד. בכל אחד ממאגרי המים שציינו אפוא קיים סיכוי להתפתחות של זיהום בקטריאלי.

 

כיצד מתבצע חיטוי למאגרי מים?

חיטוי מאגרי מים בבניין משותף נעשה על פי שלבים ברורים וידועים מראש, החיטוי נעשה בהתאם למאפיינים השונים של מערכת המים הספציפית בה מטפלים. תהליך של חיטוי מאגר מים מתחיל בסגירה של קו המים בבניין וריקון של המערכת מהמים הנמצאים בה. לאחר שלב זה עורכים בדיקה יסודית למאגר המים כדי לוודא שלא קיימות בו נקודות שאינן אטומות שדרכן יכולים לחדור זיהומים שונים למאגר המים. במידה ונמצאו נקודות כאלו, בעל המקצוע יבצע איטום וצביעה למאגר המים. לאחר מכן בעל המקצוע ישטוף את מאגר המים בלחץ גבוה, כמו כן בעל המקצוע ינקה את הדפנות של מאגר המים על ידי שימוש במברשת העשויה מסיבים קשיחים.

אחרי שבעל המקצוע מסיים לנקות את מאגר המים הוא ממלא אותו בחומר חיטוי מעורבב עם מים. בעל המקצוע משאיר את מאגר המים עם חומר החיטוי למשך זמן מסוים כדי להיות בטוח שכל הזיהומים האפשריים במים יעלמו, בסוף התהליך בעל המקצוע שוטף בצורה יסודית את מאגר המים. לאחר שהטיפול במאגר המים הסתיים, מבוצעת בדיקת איכות למים כדי לבדוק שלא נשארו במים שאריות מחומר החיטוי או חומרים מזהמים כלשהם. ניתן לבצע את תהליך זה במספר אופנים, אופן התהליך והבחירה בחומרי החיטוי נעשית בהתאם לכל מקרה.

קראו עוד: ניקוי מאגרי מים בבניין משותף מחיר

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!