חיטוי צנרת לטופס 4

אל תקחו סיכונים מיותרים! טיהור מים מקצועי במחיר הנמוך ביותר בישראל!

תוכן עניינים

טופס 4 הוא בעצם טופס שמאפשר אכלוס מבנה, הוא אחד השלבים האחרונים לפני מסירת המפתחות לבעלים החדשים והוא בעצם אומר שהמבנה עומד בתקנים המתאימים וכן כי אפשר לחבר אותו לתשתיות שונות כגון גז, מים, חשמל וטלפון.

קבלתו כרוכה בעמידתו של המבנה בתקנות התכנון והבנייה הנהוגות בישראל, אחרת המבנה ככל הנראה יכיל ליקויים אשר אינם מאפשרים מגורי אדם במבנה.

קלבת הטופס נעשית על ידי הגשת בקשה של בעל היתר הבנייה לרשות המקומית, לאחר מכן המבנה יעבור בדיקות שמטרתן לבדוק האם הוא עומד בתקנים ואפשר לחבר אותו לתשתיות.

אישור הטופס נעשה על ידי מהנדס מטעם הרשות ולאחר שהמבנה עבר את הבדיקות שמאשרות שהוא כשיר למגורים וניתן לחבר אותו לתשתיות השונות.
מדובר בטופס חשוב ביותר שחוסר הכרות איתו יכול לגרום לעיכובים משמעותיים ויקרים, במקרים בהם הבנייה אינה תואמת להיתר שהוצא המבנה אינו  יקבל אישור לטופס 4 עד להסדרת הדברים שאינם תואמים להסדר.

קבלת הטופס נועל את תהליך בניית הדירה באופן רשמי והוא כשיר לאכלוס דיירים מכל ההיבטים. חשוב להכיר את הטופס כבר בתחילת תהליך הבנייה בכדי למנוע עיכובים.

הטופס אינו נדרש בשיפוץ דירה קיימת אך חשוב לדעת שקיים סיכוי שהשיפוץ דורש היתר בנייה.

 

אישור מים לטופס 4-חיטוי צנרת לטופס 4

אישור מים לטופס 4 הוא חלק מן השלבים לקבל הטופס והכנסת הדיירים אל הדירה, בעזרת הטופס בודקת הרשות שבה נמצאת הדירה את איכות הצנרת והמים שזורמים בדירה, זאת בכדי לוודא שהדירה עומדת בתקנים ומאפשרת כניסת דיירים ושאין בא כל פגם בצנרת ובאיכות המים.

הבדיקה נעשית על ידי לקיחת דגימת מים הזורמים בצנרת הדירה, בדיקה זו נשלחת למעבדה ושם בודקים האם המים ראויים לשימוש ואינן עלולים לפגוע בדיירי הבית.

במידה של ממצאים אשר אינם עומדים בתקן וצריכים טיפול כמו למשל המצאות של חיידקים מסויימים במים, ישנו צורך בתהליך שנועד לחטא את המים והצנרת, ההליך מתבצע על ידי מכשירים מתקדמים וחומרים מסויימים שהותאמו לדבר על ידי משרד הבריאות.

לאחר הליך חיטוי הצנרת לטופס 4 וניקוי יסודי של הצנרת, תתבצע בדיקה חוזרת של המים כדי לוודא את הצלחת התהליך וקבלת הצהרה שמאשרת את איכות המים. האישור ינתן על ידי משרד הבריאות ויהיה ניתן להמשיך בהליך קבלת הטופס.

חיטוי צנרת לטופס 4 מומלץ לא לעשות לבד, אלא על ידי אנשי מקצוע שבקיעים במכשירים ובחומרים הקשורים לתהליך ויודעים את הוראות הבטיחות שבעבודה אתם ובצנרת בכללי.

 

מה היא הצנרת הביתית?

הצנרת שלנו היא כל המים שזורמים בין כותלי הדירה שלנו ומתחתיה. בין אם זה מי שתייה מים לשטיפת הבית או כלים וכן גם המים שבשירותים והמקלחות, כל המים האלו נעים וזורמים בתוך צינורות שעוברים בתוך קירות הבית שלנו ומתחתיו, הצינורות עשויות לרוב או ממתכות שונות כגון פלדה וברזל או מפלסטיק שאמור למנוע את בעיית החלודה של המתכות שכן הן במגע מתמיד עם מים.

היא מערכת בסיסית ואולי החשובה בכל בית כמו כן מערכות החשמל והאיטום הן גם מהחשובות ביותר וקיימות כמעט בכל דירה מודרנית.

חשוב מאוד לבחור בקפידה את איכות החומרים ממנו תורכב הצנרת וחשוב לבצע חיטוי וניקוי לצנרת לפני אכלוס הדירה או במצב שיש בעיה באיכות המים.

הצנרת אחראית גם כן לפינוי נוזלים משומשים ומזוהמים לרשת הביוב ומפנה את הפסולת הנוזלית שבבית.

 

התנאים לקבלת טופס 4

ישנם תנאים רבים לקבלת הטופס וכדאי להכיר את כולם ולוודא כי הם כלולים בבקשה הנשלחת לרשות המקומית בכדי למנוע עיכובים בקבלתו.

הבקשה עצמה וכל המסמכים הנלווים לה צריכים להיות חתומים על ידי עורך הבקשה,בעל ההיתר האחראי לביקורת והמודד ומטרת המסמכים לאשר את כל הסעיפים הדרושים בהתאם לחוק והם:

  • אישור מטעם מכון התקנים שהמרחבים המוגנים נאטמו כראוי, צריך לכלול גם דו"ח מרחב מוגן ותצהיר מהדנס.
  • אישור בדדיקת מהנדס שאכן המבנה ראוי למגורים ונעשו בו עבודות של חיזוק וייצוב אשר מחוייבות על פי חוק.
  • אישור בדיקת תקינות הבטון במבנה.
  • בדיקת התאמה בין היתר הבנייה לבנייה בפועל, ועמידת המבנה בדרישות והתנאים שקיימים בהיתר.
  • אישור חברת הגז כי המערכת המותקנת תקינה ואפשר לעשות בא שימוש.
  • אישור לפינויי מבנים זמניים שהוקמו בתהליך הבנייה.
  • אישור הקבלן שמערכות הניקוז והאינסטלציה הקומו שהתאם לחוק ולתקן.
  • תצהיר של מודד שכולל מדידה כוללת של המפלסים הסופיים והמקסימליים של המבנה ואת מיקומו ושבהתאם להיתר הבנייה.
  • אישור מכבי אש על בטיחות המבנה בפני אש ושריפות בחלק מהמקרים.
  • אישור אדריכל שהמבנה עומד בתנאי ההיתר ושאין חריגה או שינויים מההיתר.

כל האישורים מוגשים לוועדה יחדיו כדי להציג כי המבנה אכן נבנה בהתאם להיתר הבנייה ושהוא אכן עומד בכל הדרישות והתקנים לאישור אכלוס דיירים ושאין בו כל סכנה לדייריו העתידיים.

 

במקרים בהם נמצאו ליקויים אשר מנעו את קבלת הטופס יש להתייעץ עם איש מקצוע על מנת להבין בדיוק מה מנע את קבלת הטופס ומה היא הדרך המהירה, בטוחה וזולה ביותר שיש לנקוט בה על מנת לתקן את הליקויים, במקרה שהליקויים הם תוצאה של הליך הבנייה עצמו ברוב הפעמים ניתן לפנות לקבלן שביצע את העבודה ולדרוש ממנו את תיקונם.

כפי שראינו טופס 4 יכול להיות עניין מבלבל ומציק אך שמירה על הכללים ומעקב אחרי ההוראות לקבלתו תגרום לעניין להיות פשוט יותר ומהיר, גם במצבים בהם יהיו בעיות בהוצאת הטופס ישנם פיתרונות נהדרים שיקלו את הדרך.

 

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!