ניקוי מאגרי מים בבניין משותף מחיר

אל תקחו סיכונים מיותרים! טיהור מים מקצועי במחיר הנמוך ביותר בישראל!

תוכן עניינים

ניקוי מאגרי מים בבניין משותף מחירניקוי מאגרי מים בבניין משותף מחיר

בכל שנה ושנה אנשים ברחבי הארץ מעידים על אירועים שונים אשר קשורים לפגיעה וזיהום של מי השתייה אותם אנו שותים בכל יום ויום. מדי שנה נעשות פעולות שונות כדי להעלות את רמת המודעות בקשר לשמירה על איכות המים, נכון לשנת 2022, חלק גדול מן האוכלוסייה הישראלית יודעים להגיד כי רמת האיכות של מי השתייה שאנו צורכים משפיעה באופן ישיר על רמת איכות החיים שלנו. כתוצאה מגדילת המודעות לחשיבות של איכות המים אנחנו יכולים לראות יותר ויותר אנשים שבוחרים להשתמש במערכת ביתית שמטרתה לסנן ולטהר את המים אשר יוצאים מהברז בבית, מערכות הסינון הללו תורמות לשיפור רמת האיכות של המים אך הן אינן מבטיחות כי המים שאנו שותים יהיו לא מזוהמים. 

לא ניתן להתכחש לכך שקיימת אפשרות לחלות עקב זיהום מקורות המים המרכזיים בארץ, חשוב מאוד לדעת כי קיימת אפשרות שמקורות המים אשר משמשים אתכם בבניין שלכם יזדהמו. 

חשוב מאוד לדעת זאת ולהבין כיצד ניתן לפתור את הבעיה ברגע שהיא צצה. במידה והמים לא יעברו טיפול נכון לאחר שהם הזדהמו, הדבר עשוי להוביל לתחלואה אצל אנשים שהשתמשו במקור המים המזוהם. 

מי השתייה שאנו שותים במדינת ישראל מגיעים אלינו דרך מערכות המים המרכזיות בארץ, מי השתייה הללו נחשבים למים ברמת איכות גבוהה ביותר. כל המים המגיעים אל בתי התושבים בישראל עוברים בדיקה לפני כן, בעת הצורך המים עוברים גם חיטוי וטיהור מלא על מנת להבטיח כי לא יהיו חומרים מסוכנים במים שעלולים לפגוע באזרחים כאשר הם יגיעו אל בתיהם. הרשויות אחראיות על הטיפול במים כל עוד הם לא עברו לתשתיות של הבניינים בארץ, ברגע שהמים מגיעים אל הבניינים השונים בארץ האחריות על הטיפול במים ועל הטיפול במערכת המים של הבניין עוברת לוועד הבניין. 

 

למה תורם מאגר מים בבניין משותף?

בבניינים הגבוהים מארבע קומות קיימים מאגרי מים שהמטרה שלהם היא להגדיל את לחץ המים בקומות העליונות של הבניין, בנוסף על כך נעשה שימוש במאגר המים בתור מקור מים במקרים בהם נעצרת אספקת המים על ידי הרשות העירונית. מאגרי מים בבניינים משותפים משמשים כאספקת מים קבועה לבניין במקרי חירום, נעשה שימוש במאגר המים של הבניין גם כחלק ממערכת כיבוי האש של הבניין. 

 

הזיהומים המוכרים ביותר במאגרי מים בישראלהזיהומים המוכרים ביותר במאגרי מים בישראל

ברגע שמים מזדהמים כתוצאה מחדירה של גורם כזה או אחר, הדבר משפיע באופן ישיר על רמת האיכות של המים ופוגע בה. פגיעה ברמת האיכות של המים באה לידי ביטוי במספר דרכים: טעם מוזר ולא רגיל של המים, המים מתחילים לקבל גוון שונה ולא רגיל, כמו כן מים מזוהמים מסוכנים לבני אדם ועלולים לפגוע בבריאות שלהם. 

שתייה ושימוש במים מזוהמים עלולה להוביל להשפעה על בריאות האדם תוך פרק זמן קצר וגם תוך פרק זמן ארוך. 

הזיהומים המוכרים ביותר במאגרי מים בישראל מתחלקים בדרך כלל לשתי קבוצות עיקריות:

 

  • זיהום כימי של מאגר המים – זיהום כימי במאגר מים הוא זיהום שנגרם עקב כניסה של חומרים מזהמים אל תוך מאגר המים הקיים בבניין, ניתן למנות מספר חומרים מזהמים נפוצים במיוחד אשר נכנסים תחת הקבוצה של זיהום כימי, החומרים הללו הם: סוגים שונים של מתכות, חלודה, גרגרים של חול, גרגרים של אבק, סוגים שונים של חומרים רעילים, סוגים שונים של חומרים מסוכנים וכו'. 

            כל החומרים אותם ציינו עלולים להתפשט בתוך מאגר המים בזריזות ובקלות, כתוצאה מכך יכול 

            להיווצר מצב בו המים בבניין יהפכו למסוכנים לבני אדם. 

 

  • זיהום בקטריאלי של מאגר המים – זיהום בקטריאלי במאגר המים הוא זיהום שנגרם עקב כניסה של חיידקים מסוכנים אל תוך מאגר המים אשר קיים בבניין, לאחר שהחיידקים חודרים אל מאגר המים של הבניין הם מתחילים להתפשט בו במהירות. מאגרי המים השונים במדינת ישראל משמשים כמקור מזון נהדר לחיידקים, למרות שאותם מאגרי מים משמשים כמקור מזון נהדר לחיידקים הם עדיין לא מספקים אותם. 

כאשר תנאי מזג האוויר במדינת ישראל משתנים, כך גם משתנות הטמפרטורות במאגרי המים השונים בארץ. בחלק מסוים מעונות השנה הטמפרטורה של המים בתוך מאגרי המים הופכת אותם למצע נהדר לגדילה של חיידקים שונים. יכול לקרות מצב בו מאגר מים מסוים עומד בתנאים ספציפיים מאוד אשר מתאימים לחיידקים, כתוצאה מכך עלולה להתפתח מושבה של חיידקים בתוך מאגר המים. במקרים רבים חיידקים שונים חודרים אל מאגרי המים כתוצאה מחיבורים לקויים במאגרי המים. 

כאשר אנו מדברים על זיהום בקטריאלי אנחנו מדברים על זיהום נפוץ מאוד בכל מאגרי המים השונים אשר קיימים במדינת ישראל, חלק גדול ממאגרי המים במדינת ישראל נשארים חשופים לאוויר לאורך כל ימות השנה. מאגרי המים הללו כוללים בתוכם: דודי חשמל, מכונת הקפה הביתית אשר קיימת כמעט בל בית, דודי שמש, בר מים ביתי וכו'. יש לנהוג בזהירות עם כל אחד ממאגרי המים שציינו אפוא מכיוון שקיים סיכוי להתפתחות של זיהום במאגרי המים הללו. 

ניקוי מאגרי מים בבניין משותף מחיר: חיטוי מאגרי מים

התהליך של חיטוי מאגרי מים הוא תהליך קבוע וברור הנעשה לפי שלבים קבועים. תהליך החיטוי משתנה בהתאם לתנאים השונים אשר קיימים במאגר המים בו מטפלים. 

השלב הראשון בתהליך הינו סגירה של זרימת המים בבניין, לאחר מכן מרוקנים את מאגר המים מכל המים אשר קיימים בתוכו. בשלב הבא בודקים בצורה יסודית את מאגר המים, לאחר מכן מבצעים שטיפה יסודית למאגר המים על ידי שימוש בלחץ גבוה. לאחר שהסתיימה השטיפה של מאגר המים ממלאים אותו בחומר חיטוי ובמים, בשלב האחרון מבצעי שטיפה נוספת למאגר כדי לנקות את כל חומרי החיטוי ואז ממלאים את המאגר במים חדשים. 

קראו עוד: חיטוי מאגרי מים בבניין

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!