חיטוי מים לטופס 4

אל תקחו סיכונים מיותרים! טיהור מים מקצועי במחיר הנמוך ביותר בישראל!

תוכן עניינים

מים הם אחד הצרכים הבסיסיים יותר שלנו כבני אדם. ללא מים, אנחנו לא נצליח לשרוד. חשוב מאוד שהמים הזורמים בקווי המים בבית שלנו יהיו נקיים וטהורים. לכן, כאשר מסיימים לבנות בית, חשוב מאוד לבצע חיטוי מים לטופס 4, שמהווה אישור כי הבית מתאים לאכלוס בני אדם. מהו חיטוי מים לטופס 4? על כך נרחיב במאמר הבא.

 

מהו טופס 4?

לפני שנבין מהו חיטוי מים לטופס 4, כדאי להבין מהו בכלל טופס 4. טופס 4 הוא טופס שמקבלים בסוף תהליך בנייה. טופס 4 מונפק על ידי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה. מדובר בטופס הכרחי שמהווה אישור כי הסתיימה הבנייה במבנה וכי הוא בטוח ומתאים לאכלוס בני אדם.

על מנת לקבל טופס 4 יש לעמוד בתקנות שונות ולהציג מספר אישורים מגורמים מוסמכים. אישורים אלה מבטיחים לוועדה המקומית לתכנון ובניה כי המבנה נבדק וכי הוא מתאים למגורים.

תהליך בניה הוא תהליך ארוך אשר כולל פסולת רבה. בסוף תהליך הבניה יכולות להישאר שאריות של חומרי בנייה או פסולת בניין בצנרת המים. לכן לפני שמקבלים טופס 4, מומלץ לבצע חיטוי מים. חיטוי מים מבטיח כי הצנרת נקייה וכי המים הזורמים בה איכותיים, טהורים, צלולים ומתאימים לשתייה ורחצה. בסוף תהליך החיטוי החברה תוכל לבצע בדיקה על מנת לוודא כי המים אכן נקיים.

חשוב מאוד שהמים הזורמים בקווי המים בבית שלנו יהיו נקיים וטהורים. לכן, כאשר מסיימים לבנות בית, חשוב מאוד לבצע חיטוי מים לטופס 4

חיטוי מים לטופס 4 על ידי גורם מוסמך

כפי שציינו, על מנת לקבל טופס 4, יש להציג אישורים מגורמים מוסמכים. במקרה שנצטרך לבצע חיטוי מים לטופס 4, חשוב מאוד שהפעולה תתבצע על ידי גורמים המוסמכים לכך. מי שלא הוסמך לכך אינו יכול להפיק אישור עבור הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

כמו כן, יש לקחת בחשבון שחיטוי מים על ידי גורם לא מוסמך עלול לסכן חיי אדם. בסופו של דבר, המים הזורמים בקווי המים משמשים אותנו לדברים רבים כמו ניקיון הבית, רחצה, בישול ואף שתייה. לכן, חשוב מאוד לא להקל ראש בתהליך חיטוי מים ולהזמין אנשי מקצוע אמינים שיש להם את הידע הנדרש לביצוע התהליך. אנשי המקצוע צריכים להכיר את הסוגים השונים של חומרי החיטוי, את האינטראקציה שלהם עם הצנרת והחומר ממנו עשויה ועוד. לשם כך חשוב מאוד לבחור בחברה מקצועית שמחזיקה אנשי תחזוקה מקצועיים ואמינים, שמכירים את קווי המים ואת המנגנונים המקיפים אותם על מנת לבצע את התהליך כהלכה.

לאחר ביצוע התהליך, אנשי המקצוע יצטרכו לבצע בדיקה של איכות המים. רק בתום הבדיקה בקבלת האישור כי המים נקיים וטהורים, תוכלו לקבל טופס 4.

 

חיטוי מים לטופס 4- שלבי התהליך

חיטוי מים לטופס 4 הוא תהליך שמטרתו להסיר את המשקעים והמזהמים שהצטברו לאורך קווי המים שלנו. את תהליך חיטוי הצנרת יש לבצע במקצועיות ובזהירות על מנת שהתהליך יניב את התוצאות הרצויות. המים משמשים אותנו לדברים רבים, כולל שתייה.

על מנת לבצע חיטוי מים לטופס 4 יש לעקוב אחר מספר שלבים.

  1. תהליך חיטוי קווי מים מתחיל קודם כל בריקון קווי המים ממים וסגירת זרם המים לאורך קווי המים כך שקו המים יהיה מבודד משני הצדדים שלו. שימו לב שיש להסיט את המים לפתח יציאה שדרכו נוכל להזרים מים וחומרי חיטוי.
  2. יש להזרים לתוך קווי המים זרם מים בלחץ גבוה במטרה להסיר שכבת לכלוך וזיהום ראשונית.
  3. לאחר הזרמת המים יש להזרים חומר חיטוי מהול במים ולאחר מכן יש להזרים מים מעורבים עם חומר חיטוי בכמות גדולה יותר. את התערובת יש להשאיר בקווי המים לזמן ממושך על מנת שתמוסס את שאר שכבות הלכלוך והמזהמים. בסופו של דבר, כל השכבות יתנקו ויוסרו מדפנות קווי המים.
  4. שטיפה יסודית של קווי המים על מנת ששאריות המזהמים יתנקו ושלא יהיו שאריות של חומרי חיטוי שיגיעו למים שלנו.
  5. בסוף על אנשי המקצוע לבדוק את איכות המים על מנת להבין אם חיטוי קווי המים התבצע כהלכה. בבדיקה אנשי המקצוע יוודאו שהמים שזורמים בקווי המים בבית שלכם טהורים, צלולים, נקיים מחלודה ומשאר חיידקים ומזהמים. כמו כן, הם יוודאו כי המים נקיים משאריות של חומרי החיטוי איתם ביצעו את התהליך.

 

חיטוי מים לטופס 4- מתי עוד נצטרך?

כפי שהבנו, על מנת לקבל טופס 4, יש לבצע חיטוי מים. אך באילו עוד מקרים נצטרך לבצע חיטוי מים? ריכזנו לכם את המקרים הבולטים-

  • בקשה מיוחדת מרשות המים- המים שמגיעים לקווי המים הם תחת פיקוח מתמיד. הניטור של מאגרי המים מתבצע על ידי רשות המים האחראית עליהם. בישראל, יש מספר מקורות לצריכת מים, כאשר לכל מקור כזה רשות מים המפקחת עליו. קיימים מקרים בהם יכולה להתקבל בקשה מרשות המים לבצע חיטוי קווי מים בעקבות חדירה של זיהום כימי או בקטריאלי או בגלל סיבות שונות.
  • זיהום של מקור מים- לעתים, מתגלה זיהום במקור המים ממנו זורמים המים אל הצנרת שלכם. במקרה כזה, הגורם האחראי מטפל בזיהום במקור המים. אך, חשוב מאוד להבין כי הטיפול מתבצע במקור המים עצמו ולכן לא תמיד קווי המים הפרטיים שלכם יהיו נקיים מהמזהמים. לכן, במידה שהיה זיהום במקור המים מומלץ לבצע חיטוי קווי מים.
  • זיהום מקומי- יכולים להיות מקרים בהם יש זיהום מקומי. לדוגמא, כאשר מפעלים שופכים חומרים כימיים שחודרים למקורות המים. במצבים כאלה חשוב מאוד לבצע חיטוי קווי מים על מנת לטהר את המים מחומרים כימיים.
  • מערכות קטנות- קיימות מערכות קטנות, שיכולות לפתח זיהום ולפגוע בבריאות שלנו. דוגמא למערכת כזו היא מערכת סנני המים הביתית. כאשר לא מחליפים או מחטאים את המערכת באופן קבוע, יכולים להצטבר במערכת בקטריות ומגוון מזיקים שמזהמים את המים שלנו ומסכנים את הבריאות שלנו. לכן, חשוב מאוד לקחת בחשבון את המערכות הללו, לבדוק אותן באופן קבוע ולנקות אותן לפחות פעם בשנה.
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!