חיטוי מאגרי מים מחיר

אל תקחו סיכונים מיותרים! טיהור מים מקצועי במחיר הנמוך ביותר בישראל!

תוכן עניינים

המים הנמצאים במאגרי המים זורמים לצנרות המים שלנו ומשמשים אותנו לפעילות היום יום שלנו. חשוב מאוד שנשתמש במים נקיים ולא מזוהמים. מים מזוהמים עלולים לסכן את הבריאות שלנו ולכן אין להקל בחשיבות של חיטויים. חיטוי מאגר מים צריך להתבצע על ידי אנשי מקצוע המוסמכים לכך, שיודעים את הנהלים ויבצעו את העבודה כהלכה. מהו חיטוי מאגרי מים וכמה זה עולה? על כך במאמר הבא.

חיטוי מאגרי מים מחיר- מה זה?

חיטוי מאגר מים הוא תהליך בו יתבצעו ניקוי וחיטוי של מאגר המים המזוהם. חיטוי מאגר מים יבטיח שהמים שזורמים לכם בברז, נקיים, טהורים, צלולים ואיכותיים וכי הם מתאימים לשתייה, בישול, רחצה וכל דבר אחר.

 

התהליך של חיטוי מאגר מים כולל מספר שלבים-

  1. שלב ראשון- שלב הכנה

בשלב הראשון יש להכין את המאגר לקראת ניקוי וחיטוי. לשם כך יש לסגור את צינורות הכניסה והיציאה של המים למאגר לחלוטין. לאחר שהצינורות סגורים, חשוב לוודא שאין במים גורמים שעלולים לגרום לסתימות בצנרת. במידה שהכל תקין, יש לרוקן את המאגר ממים וממשקעים. את פעולת הריקון נבצע על ידי צינור ניקוז או משאבה, לפי הצורך. לאחר שהמאגר מרוקן ממים חשוב מאוד לבדוק שלא קיימים בו כשלים או בעיות כמו בניקוז, בחיבורים וכדומה. שימו לב שאם קיימים כשלים ובעיות יש לטפל בהם לפני הניקוי והחיטוי ולאחר התיקון חשוב מאוד לצבוע ולאטום את המאגר כראוי. לאחר שהמאגר מתוקן, צבוע ואטום יש לנקות את כל האביזרים שלו ואת חלקו הפנימי. חשוב מאוד להוציא את כל החפצים הזרים שנמצאים במאגר, במידה שיש כאלה.

  1. שלב שני- שלב הניקוי

על מנת לנקות את המאגר יש להשתמש במברשות קשות ובזרם מים בלחץ גבוה. הניקוי הוא ניקוי ראשוני ותפקידו לנקות את הקירות, הרצפה והתקרה של מאגר המים על מנת להסיר אבנית שהצטברה או חלודה ומזהמים אחרים. לאחר שקרצפנו את חלקי המאגר, יש לשטוף אותו עד שמי הניקוז נראים צלולים לגמרי. לבסוף יש לשטוף ולנקז את צנרת היציאה של המאגר ולרוקן אותו שוב.

  1. שלב שלישי- שלב החיטוי

יש שלוש שיטות מרכזיות לביצוע חיטוי מאגרי מים בבניין-

  • פיזור כלור- השיטה הראשונה היא לפזר על ידי ריסוס או על ידי מריחה כלור במאגר המים. את הכלור נרסס או נמרח על הקירות של מאגר המים בבניין ונמתין כחצי שעה, על מנת שהחומר ישפיע. לאחר חצי שעה יש לשטוף את המאגר ולמלא אותו במי רשת לאספקה.
  • כלור במילוי הדרגתי- השיטה השנייה היא למלא את מאגר המים בכ-5% מהנפח שלו בתמיסת כלור. לאחר מילוי המאגר בכלור יש להמתין כשש שעות. לאחר ההמתנה, יש למלא את המאגר במי רשת עד מפלס הגלישה. חשוב לשמור שריכוז הכלור לא יהיה נמוך מ-3 מג"ל.
  • קיטור- השיטה השנייה לחיטוי מאגרי מים בבניין היא חיטוי על ידי קיטור. חיטוי זה מתבצע בזכות החום והלחץ של הקיטור. כאשר מדובר במאגרי מים קטנים יחסית ניתן להוסיף למי הקיטור גם חומר חיטוי מתאים. לאחר מכן, יש להתיז כלור על רצפת המאגר ולהמתין כחצי שעה. לאחר חצי שעה, יש למלא את המאגר במי רשת עד לגובה נמוך של בין עשרה לעשרים סנטימטרים ולאחר מכן לרוקן אותו. לאחר הריקון נמלא שוב את המאגר עד מפלס הגלישה במי רשת. חשוב לוודא שריכוז הכלור לא יהיה נמוך מ-0.3 מג"ל.

 

חיטוי מאגר מים מחיר- באילו מקרים?

ישנם מספר מקרים בולטים בהם יהיה צורך לבצע חיטוי מאגרי מים בבניין-

  • ניקיון שגרתי- אחת לתקופה, חשוב מאוד לנקות את מאגרי המים. שימו לב שכל מאגר מים מצריך חיטוי במשך זמן אחר. את מאגרי המים בבניין ובריכות עם מים מהמוביל הארצי יש להעביר חיטוי אחת לשנה. בריכות מים מותפלים יש להעביר חיטוי אחת לשנתיים. כאשר מדובר במאגרי מים גדולים מאוד יש להעביר אותם חיטוי בדרך כלל כל חמש שנים, כאשר כל שנה יש לשלוח צילומים ודגימות של המים במאגר לרשות הבריאות.
  • חדירת זיהום- במידה שחודר זיהום למאגר המים חשוב מאוד לבצע חיטוי של המאגר מהר ככל הניתן. כמובן שפעולות החיטוי יהיו תלויות ברמת הזיהום של מאגר המים. יכולים לחדור זיהומים שונים כמו זיהומים מיקרוביאליים או ימשושים ועוד.
  • פעילויות תחזוקה- כאשר מבצעים פעילויות תחזוקה במערכת המים מומלץ לחטא את המערכת לאחר מכן. הסיבה לכך היא שכל פעם בה פותחים את מערכת המים, עלולים לחדור למערכת זיהומים. לכן, מומלץ לפני שמחברים את המערכת מחדש להזמין חברה מקצועית שתבצע חיטוי של מערכת המים.
  • שינוי ייעוד מאגר המים- במידה שהמים במאגר המים לא שימשו לשתייה אך כעת רוצים לשנות את הייעוד שלהם ולהפוך אותם לראויים לשתייה, חשוב מאוד לבצע חיטוי של מאגר המים לכך. לאחר החיטוי יהיה צורך לקבל אישור מרשות הבריאות לפני השימוש במים לייעודם החדש.
  • התקנת מערכת מים חדשה- כאשר מתקינים מערכת מים חדשה צריך להעביר את המערכת חיטוי. החיטוי נועד למנוע זיהומים במים, התפתחות של חיידקים ועוד. בסוף תהליך החיטוי תקבלו אישור אספקת מים.

חיטוי מאגרי מים מחיר- כמה זה עולה?

המחיר של חיטוי מאגרי מים משתנה ומושפע מגורמים שונים כמו גודל המאגר וסוג החיטוי. ככל שהמאגר גדול יותר כך המחיר יעלה. ריכזנו לכם ממוצע מחירים בהתאם לגדלי מאגרים שונים-

  • המחיר של חיטוי מאגרי מים בבניין בין 6 ל-8 קומות ינוע בין 800 לבין 1,500 שקלים.
  • המחיר של חיטוי מאגרי מים בבניין בין 8 ל-10 קומות ינוע בין 1,000 לבין 1,800 שקלים.
  • המחיר של חיטוי מאגרי מים בבניין בין 10 ל-12 קומות ינוע בין 1,200 ל-2,000 שקלים.
  • המחיר של חיטוי מאגרי מים בבניין מעל 12 קומות ינוע בין 1,500 ל-2,500 שקלים.
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!