חיטוי מאגרי מים בראש העין

אל תקחו סיכונים מיותרים! טיהור מים מקצועי במחיר הנמוך ביותר בישראל!

תוכן עניינים

מאגרים מים הם אחד הדברים הכי חשובים במבנה החיים המודרניים, מכיוון שמאגרי מים הם רכיב קריטי מאד במערכת אספקת המים שלנו. העובדה הזו נכונה לכל רחבי הארץ ובמיוחד לאזור ראש העין, שם אפשר למצוא לא מעט מאגרי מים עם תפקוד רציף וחשוב מאד. בגלל ריבוי המאגרים שיכולים לייצר בעיות, והמיקום של מאגרי המים בסמיכות לים, לטבע ולאיזורים מלאי צמחייה, חיטוי מאגרי מים בראש העין הוא מאד חשוב. החיטוי נעשה כדי להגן על הסביבה וגם לשמור על המאגר עצמו. המאמר הזה יתרכז בחיטוי מאגרי מים בכלל ובאיזור ראש העין בפרט. נדבר על האתגרים בתחזוק מאגר מים, מחלות שיכולות להיות למאגרי מים שונים, כיצד אפשר לחטא אותם בצורה הטובה ביותר, וכמה זה יעלה לכם.

תחזוקת מאגרי מים

מאגרי מים הם אחד הדברים הכי חשובים לקהילה ולסביבה. הם מבטיחים זמינות של מים נקיים ובטוחים לשימוש של כלל בני האדם החיים בסביבתם. בגלל שהתפקיד של חלק מרכזי ממאגרי המים הוא אספקת מים נקיים, החשיבות של הניקיון והחיטוי שלהם היא קריטית לאין שיעור.

מים הם מצע מאד יעיל להתפתחות חיידקים, וירוסים, אצות, מחלות ועוד מזהמים. השמירה על ניקיון וחיטוי מקצועיים וחכמים מונעים את ההיווצרות של כל אלה, ושומרת על מאגרים נקיים ובריאים לאורך כל ימות השנה. התחזוקה הרציפה והשוטפת של מאגרי מים חשובה מאד כי צריך לוודא שאנחנו לא מגיעים למצב קיצון לכלוך או מזהמים. במצב זה יהיה הרבה יותר קשה לנקות ולחטא אותו, וישים את מבנה המאגר עצמו בסכנה. בראש העין והאיזור קיימים הרבה מאגרים החשופים לתופעות כגון מזיקים ומזהמים שמייצרים מחלות. מחיר חיטוי מאגרי מים בראש העין אינו מאד גבוה וחשוב לעשותו בתדירות המתאימה, כדי לוודא שתחזוקת מאגר המים שלכם לא פחות ממושלמת.

מחלות וזיהומים שנמנעים בתחזוקה נכונה

מים הם מצע לחיידקים וזיהומים. כל מי שאי פעם ראה מים עומדים לכמה שעות, הבחין כיצד הם מושכים מזיקים, זבובים, יתושים ועוד. אם תוך זמן קצר ריכוז מים מושך מזיקים, תארו לעצמכם מה קורה במאגר קבוע. מחלות הנישאות במים, כגון כולרה, טיפוס, ודיזנטריה, יכולות להתפשט במהירות דרך מקורות מים מזוהמים. נכון, זה נשמע קצת מלחיץ אך אין סיבה להלחץ מזה. ניקיון וחיטוי מקצועיים של מאגרי המים יורידו לחלוטין את הסיכוי להמצאות מחלות מסוג זה במים.

בנוסף לעיתים מאגרי מים מושכים אליהם זבובים, יתושים ומזיקים אחרים וגם אלה עלולים לשאת איתם מחלות, או להיות גורם מזיק לבני האדם השוהים בקרב מאגרי המים. חיטוי מאגרי מים בבניין ירחיק את כל המזיקים האלה. חיטוי מאגרי מים בראש העין חשוב מכיוון שראש העין נמצאת ליד הים, החיטוי שלהם יעזור להרחיק את כל המזיקים שעלולים להגיע מכיוון הים.

התפתחות ביופילם ומשקעים

במאגרי מים מתפתחים בקלות ביופלים ומשקעים. ביופילם הוא שכבה רזה של חיידקים ומיקרואורגניזמים אחרים שלעיתים אי אפשר לזהות בעין. להסרה יעילה של השכבה הזו יש חשיבות עצומה בתחזוקת מאגרי המים. חיידקים שלא ניתן לראות בעין הם מסוכנים ביותר כי לפעמים אנחנו לא נהיה מודעים לכמה המים באמת מלוכלכים ולא בטוחים לשימוש. בנוסף, ביופילם יכול להכיל פתוגנים מזיקים ולהפחית את היעילות של תהליכי חיטוי. כלומר אם אין תחזוקה שוטפת יהיה קשה לנקות המים בצורה באמת יעילה. ניקוי צנרת מים וחיטוי שנעשה על ידי אנשי מקצוע מצוינים דואג להסרת ביופילם ומשקעים, ומבטיח שחומרי החיטוי האיכותיים יחסלו את כל המזהמים שנותרו ביעילות.

הארכת תוחלת החיים של מאגרי המים

חיטוי מאגרי מים בראש העין יועיל מאד למאגרי המים עצמם ויאריך את תוחלת החיים שלהם בצורה משמעותית. דבר זה יחסוך הוצאות נוספות בהמשך שידרשו ניקוי מסיבי יותר, או אפילו החלפת המים, או במקרים קיצוניים יותר, סגירה של מאגר המים והוצאתו מתפקוד לגמרי. אם תשכילו לשמור על מאגר המים נקי לאורך כל ימות השנה אתם תאריכו את תוחלת החיים שלו ותגרמו לו להיות טוב לשימוש לאורך שנים. גם  המאגר עצמו עלולה להפגע בתחזוקה לא נאותה. פסולת וביופילם עלולים לפגוע במאגר עצמו ברצפות הצינורות ואפילו בקירות המאגר. ישום נוהלי ניקוי נאותים ותכופים ישמרו על שלמות המאגר ויפחתו משמעותית את התיקונים של המאגר. כך תוכלו להמנע מדברים כגון החלפות צינורות, תיקון קירות או תיקון רצפת המאגר, דבר שעלול לעלות לא מעט כסף.

כמה עולה חיטוי מאגרי מים בראש העין

חיטוי מאגרי מים בראש העין אינו מאד יקר וכמובן שהוא מאד משתלם אם חושבים על החלופה: זיהום המאגר או נזקים למבנה המאגר שיעלו הרבה כסף. חיטוי מאגרים מים בראש העין משתנה בהתאם לגודל המאגר עצמו. חשוב לבחור באנשי מקצוע מנוסים לביצוע התהליך. חיטוי מקצועי ינוע בין 800 ש״ח עד בערך 2500 ש״ח בהתאם לגודל המאגר ולצרכיו השונים. ככל שתשמרו על תחזוקה יותר רציפה של המאגר, כך יעלה לכם פחות לחטא ולתחזק אותו.

תקנות ותקנים למאגרי מים

בארץ קיימות מספר תקנות שנקבעו על ידי הרשויות המקומיות, הארציות ואפילו בינלאומיות לשמירה על מאגרי מים. תקנות ותקנים אלה הם בגדר חובה וזו הדרך של המדינה להבטיח מאגרי מים באיכות מצוינת. ללא חיטוי וניקיון קבועים ומקצועיים לא תוכלו לעמוד בתקנות והמדינה או הרשות המקומית והם יהיו רשאים להוציא את המאגר מכלל תפקוד.  אנשי מקצוע העוסקים בחיטוי וניקיון מאגרים, מכירים היטב את התקנות ויוכלו לוודא שהמאגר אכן עומד בתקנים הדרושים.

לסיכום, מאגרי מים הם אחד הדברים הכי חשובים לשמירה על חיים תקינים ונוחים לציבור. החיטוי שלהם הוא חשוב מאד והוא צריך להיעשות בצורה קבועה על ידי אנשי מקצוע מצוינים.

קראו עוד בנושא:

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!