חיטוי מערכות מים

אל תקחו סיכונים מיותרים! טיהור מים מקצועי במחיר הנמוך ביותר בישראל!

תוכן עניינים

חיטוי מערכות מים

חיטוי מערכות מיםמי השתייה שאנו שותים באופן יום יומי חייבים להיות נקיים וטהורים, אחרת קיים סיכוי שהמים הללו יפגעו בנו ויכניסו לגוף שלנו חיידקים ווירוסים שונים. בשל כך, בכל מקום בו קיים מקור מים אשר מטרתו היא לשמש לרחצה ולשתייה של בני אדם, קיימת חובה לבצע חיטוי במערכות של אותו מקור מים, כדי שנוכל להיות בטוחים שהמים אכן ראויים לשתייה.

 

ממה יכול להיגרם זיהום במערכת המים?

זיהום של מערכות המים יכול להיגרם עקב מספר גורמים שונים, מרבית הגורמים לזיהומים במים הם אינם תחת שליטתנו והם לא קשורים לסביבה הביתית שלנו. אחד הגורמים העיקריים לזיהום במערכות המים במדינת ישראל הוא זיהום שנוצר במאגרי המים הראשיים, מאגרי המים הראשיים במדינת ישראל מופעלים ומפוקחים על ידי הרשות הלאומית למים או על ידי הרשויות המקומיות באותו אזור. מטרתם של מאגרי המים הראשיים היא להזרים את המים לתושבי מדינת ישראל, זיהום במאגרי המים המרכזיים מוביל למצב בו הזיהום מופץ דרך מערכת המים עצמה. כאשר קורים מקרים מהסוג הזה, בדרך כלל תפורסם הודעה אשר אומרת שקיים חשש לזיהום במים באזור מסוים בארץ ויש צורך בהרתחת המים לפני ששותים אותם.

גורם נוסף לזיהום במערכות מים הוא איטום לא נכון של מערכת המים, פיצוצים בצנרות המים ודליפות של מים בחיבורי הצנרת. כאשר אנו שומעים על פיצוץ באחד מצינורות המים בביתנו, המחשבה על זיהום כמעט ולא עולה בראשנו, אך חשוב לזכור כי עדיין מדובר בסכנה קיימת, במקרי קיצון זיהום המים עשוי להפוך את המים מסוכנים מאוד לבני אדם. בכל מערכת מים שאינה אטומה כמו שצריך, קיים הסיכוי כי גורמים מזהמים כאלה ואחרים יחדרו אל תוך מערכת המים דרך סדקים ופתחים שונים, אותם גורמים מזהמים יכולים להישאר במערכות המים למשך זמן רב ולהמשיך ולזהם אותם לאורך כל הזמן הזה. דוגמא נפוצה מאוד לזיהום של מערכת מים היא זיהום במכונת קפה או במכונת מים ביתית. מדובר על מכשירים שנוטים להתכלות ככל שעובר הזמן, הם צוברים קורוזיה ואבנית על המערכות הפנימיות שלהם, הדבר מוביל למצב בו המעטפת של מערכת המים מתחילה להאכל. במקרים מן הסוג הזה, יכול להיות שלא נרגיש כי קיימת נזילה או כי רמת התפקוד של המכשיר ירדה, אך למעשה קיים פתח במכשיר שחושף אותו לזיהומים שונים.

אילו סוגים של זיהומים קיימים?

כאשר אנו מדברים על זיהום מים אנחנו בעצם מדברים על פגיעה ברמת האיכות של המים. הפגיעה באיכות המים יכולה להתבטא בטעם שונה של המים או בשינוי של צבע המים, אך הפגיעה באיכות המים יכולה גם לבוא לידי ביטוי בפגיעה בבריאות של האנשים אשר שותים את המים, הפגיעה יכולה לבוא לידי ביטוי תוך זמן קצר מרגע שתיית המים או לאחר פרק זמן ארוך יותר מרגע שתיית המים.

נהוג לחלק את זיהומי המים הקיימים לשני קטגוריות מרכזיות:

  • זיהום בקטריאלי – כאשר אנחנו מדברים על זיהום בקטריאלי אנחנו בעצם מדברים על זיהום שנגרם כתוצאה מחדירה של חיידקים אל מערכות המים השונות והתפשטות שלהם במערכות המים. המים הם למעשה מקור מזון משמעותי מאוד עבור החיידקים אך גם למרות זאת הם אינם מספקים את החיידקים. במהלך התקופות השונות בשנה, הטמפרטורה שאליה מגיעים המים אשר זורמים במערכות המים משתנה והופכת להיות טמפרטורה המשמשת כבסיס נהדר להתפתחות של חיידקים, כאשר המים נמצאים בתנאים מסוימים יכולים להיווצר בהם מושבות של חיידקים, בחלק גדול מן המקרים זה קורה בחיבורים לא אטומים הקיימים לאורכה של מערכת המים, דרך החיבורים הללו הזיהום עובר אל תוך המים ומתפשט בכל מערכת המים. הזיהום בקטריאלי הוא זיהום פופולרי מאוד בקרב מאגרי מים, ניתן למצוא מאגרי מים רבים בהם יכול להיות מצב שהמים עומדים חשופים לאוויר. בין מאגרי המים הללו ניתן למצוא: מכונות קפה ביתיות, ברי מים ביתיים, דודי שמש, דודי חשמל, מערכות המשמשות להגברה של לחץ המים בבניינים משותפים, מאגרי מים למקרה חירום ועוד, בכל מאגרי המים הללו קיים הסיכוי להיווצרות של זיהום בקטריאלי.
  • זיהום כימי – כאשר אנו מדברים על זיהום כימי אנחנו למעשה מדברים על זיהום שנגרם כתוצאה מחדירה של חומרים שונים אל תוך מערכת המים, בין החומרים השונים ניתן למצוא: סוגי מתכות, חלודה, גרגרי חול, גרגרי אבק, חומרים רעילים למיניהם, חומרים מסוכנים למיניהם ועוד. כל אחד מן החומרים שצוינו אפוא עשוי להתפשט במערכות המים בקלות ולהוביל למצב בו המים מסוכנים מאוד לבריאות של בני האדם, לא משנה אם מדובר על סיכון בטווח הקצר או על סיכון בטווח הארוך.

מה הפתרון? חיטוי של מערכות מים

כאשר אנו חוששים כי קיים זיהום במערכת המים שלנו או כאשר אנו בטוחים כי קיים זיהום במערכת המים שלנו, הפתרון לכך יהיה חיטוי של מערכת המים. חיטוי של מערכות מים הוא תהליך הדורש מקצועיות וניסיון, לכן הוא יכול להתבצע רק על ידי איש המקצוע המתאים לכך, כזה שיודע כיצד לחטא את המים בצורה מקצועית שתבטיח את היעלמותם של הגורמים המזהמים במים וכי לא יגרם נזק למערכת המים בעקבות פעולות החיטוי.

חיטוי מערכות מים כולל בתוכו שימוש בחומרי חיטוי שונים כמו כלור או אוזון, כמו כן התהליך כולל גם טכניקות שונות לחיטוי מים שמטרתם לטפל גם בזיהומים כימיים וגם בזיהומים בקטריאלים. טכניקת החיטוי עשויה להשתנות בהתאם לסוג של מערכת המים, בהתאם לסוג הזיהום שקיים בה, בהתאם לגודלה של מערכת המים, בהתאם לשכיחות של הזיהומים במערכת המים ועוד.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!