ניקוי צנרת מים ביתית

אל תקחו סיכונים מיותרים! טיהור מים מקצועי במחיר הנמוך ביותר בישראל!

תוכן עניינים

ניקוי צנרת מים ביתית

ניקוי צנרת מים ביתיתברוב המקרים יהיה עלינו לבצע ניקוי לצנרת המים הביתית שלנו עקב שלוש סיבות עיקריות עליהן נדבר בהמשך המאמר. כבר בחלק זה נדגיש ונאמר שישנה חשיבות רבה לביצוע ניקוי צנרת המים הביתית שלכם על ידי איש מקצוע בעל ההסמכות המתאימות לביצוע חיטוי של מאגרי מים, באופן הזה איש המקצוע יוכל לבצע חיטוי לצנרת המים הביתית שלכם במידה ויהיה צורך בכך.

 

מתי צריך לנקות את צנרת המים הביתית?

כפי שכבר התחלנו לספר לכם בתחילת המאמר, ברוב המקרים יהיה עלינו לבצע ניקוי לצנרת המים הביתית שלנו עקב שלוש סיבות עיקריות. כעת נציג בפניכם את הסיבות הללו:

  • חדירת גורם מזהם – כאשר גורם מזהם חודר אל צנרת המים הביתית שלנו הוא מסכן את הבריאות של כל אדם אשר ישתמש בצנרת המים הביתית. חדירה של גורם מזהם לצנרת המין הביתית כוללת בין היתר: חדירה של חיידקים מזהמים אל הצנרת, חדירה של חומרים כימיים מזהמים אל הצנרת או חדירה של חומרים מזהמים מוצקים אל הצנרת, בכל אחד מן המקרים הללו חשוב מאוד לעצור את השימוש בצנרת המים ולהזמין את שירותיו של איש מקצוע בהקדם האפשרי כדי לצמצם את הסיכון ככל האפשר. זיהום בצנרת המים הביתית יכול להיגרם כתוצאה זיהום של מערכת המים העירונית, אותו זיהום מגיע אל מערכת המים הביתית שלנו ומזהם אותה. כמו כן, הזיהום יכול להגיע דרך סדקים ופתחים שאינם אטומים במערכת המים הביתית שלנו, דרך אותם פתחים יכול לחדור גורם מזהם ממערכת הביוב ומהסביבה החיצונית של מערכת המים הביתית.
  • טעם לוואי במים – סיבה נוספת אשר בעקבותיה יהיה עלינו לבצע ניקוי לצנרת המים הביתית שלנו היא טעם לוואי במים. במידה ואתם מרגישים כי למים אשר יוצאים מצנרת המים הביתית שלכם יש טעם מוזר, אנו ממליצים לכם להזמין שירות של ניקוי צנרת המים הביתית שלכם למרות שהמים אינם מזוהמים. טעם לוואי במים יכול להיווצר כתוצאה מגרגרים של חלודה אשר יצאו ממקומם וזורמים בצנרת המים הביתית שלכם באופן חופשי. בנוסף על כך, טעם לוואי במים יכול להיווצר כתוצאה מחדירה של גורם זר אל תוך מערכת המים, הגורם הזר אינו מסכן את הבריאות של המשתמשים בצנרת הביתית אך ללא ספק הוא גורם לטעם לוואי במים, דבר אשר משפיע על איכות החיים שלנו באופן ישיר.
  • מים בגוון חום – סיבה זו דומה מאוד לסיבה השנייה עליה דיברנו, רק שהפעם מדובר על צבע המים ולא על הטעם של המים. כולנו מכירים את התופעה של מים בעלי גוון חום כאשר אנו פותחים את הברז בבית שלנו אחרי מספר שעות רצופות שבהן צנרת המים הביתית שלנו לא עבדה כלל ( זה יכול להיות כתוצאה מהפסקת מים או כתוצאה מסגירה של ברז המים הראשי).

אם נתקלתם בסיטואציה כזו אתם ודאי יודעים כי לאורך מספר דקות המים אשר יוצאים מן הברז יהיו בעלי גוון חום, הגוון החום הוא תוצאה של גרגרי חלודה אשר קיימים במים. במקרים מסוימים הברז יכול להמשיך ולהוציא מים בעלי גוון חום לאורך זמן רב. במקרים כאלה יהיה צורך בשירותיו של איש מקצוע מוסמך לחיטוי מאגרי מים כדי לטפל בבעיה.

כיצד עובד תהליך ניקוי צנרת מים ביתית?

תהליך של ניקוי צנרת מים וחיטוי צנרת מים יכול להתנהל במספר דרכים. הדרך הפשוטה ביותר לניקוי היא לשטוף מצנרת המים גורמים אשר מחפשים נקודה לצאת דרכה החוצה מהצנרת, כך למשל ניתן לנקות את הצנרת מגרגרי חלודה או מגושי חלודה. דרך זו מתבצעת על ידי שימוש בזרם מים חזק מאוד, ברוב המקרים אין צורך בעוד פעולה מעבר לפעולה זו. בחלק מסוים מן המקרים ניקוי הצנרת על ידי שימוש בזרם מים חזק אינו מספיק ויש צורך בביצוע חיטוי לצנרת המים הביתית. חלק גדול מן הלקוחות אשר מזמינים שירות של ניקוי צנרת המים הביתית שלהם מעדיפים להוסיף לשירות זה גם שירות של חיטוי צנרת המים הביתית כדי להבטיח שכל הגורמים המזיקים במים יעלמו.

 

חיטוי צנרת המים הביתית

כאשר אנו מדברים על תהליך של חיטוי צנרת המים הביתית אנחנו למעשה מדברים על תהליך בו  מבצעים הזרמה של חומר החיטוי בכמות הנדרשת ובמשך הזמן הנדרש, לאחר הזרמת חומר החיטוי מבצעים שטיפה מלאה לצנרת המים הביתית כדי להבטיח סילוק מלא של כל חומר החיטוי ושל כל שאריות המים מצנרת המים הביתית. בסופו של התהליך פותחים מחדש את צנרת המים הביתית ועורכים בדיקה לאיכות המים על ידי ציוד המיועד לכך.

לא משנה אם אתם צריכים לבצע ניקוי לצנרת המים שלך או חיטוי לצנרת המים הביתית שלכם, אל תבצעו את התהליך בכוחות עצמכם מכיוון שאתם לא מחזיקים בידע הנדרש ובהסמכה הנדרשת לכך. הזמינו איש מקצוע מוסמך ובעל רישיון לבצע את עבודה זו, הרי בסופו של דבר המים מצנרת המים הביתית נכנסים אל תוך גופנו ואל תוך הגוף של בני משפחתנו ואנחנו לא רוצים לסכן את הבריאות שלהם ושלנו.

מתי מומלץ לנקות את צנרת המים הביתית?

ההמלצה היא לנקות את צנרת המים הביתית אחת ל-5 עד 10 שנים, משך הזמן תלוי באופי השימוש בצנרת. אם מדובר בבניין מגורים משותפים רוב הסיכויים שיהיה צורך בניקוי צנרת המים כל פרק זמן קצר יותר. בלי קשר לתקופות הזמן שציינו, חשוב מאוד לשים לב לסימנים אשר מעידים כי צורך בביצוע ניקוי לצנרת המים הביתית – מים בעלי גוון חום, טעם לוואי במים, ריח מוזר למים ועוד.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!