חיטוי צנרת מים

אל תקחו סיכונים מיותרים! טיהור מים מקצועי במחיר הנמוך ביותר בישראל!

תוכן עניינים

חיטוי צנרת מיםבדרך כלל אנחנו נצטרך לבצע ניקיון לצנרת המים הקיימת בביתנו כתוצאה משלוש סיבות נפוצות אשר עליהן נרחיב בהמשך המאמר. חשוב מאוד לציין כי קיימת חשיבות רבה בניקוי צנרת המים אשר קיימת בביתכם, הניקוי צריך להתבצע על ידי בעל מקצוע אשר מחזיק בכל ההסמכות המעידות כי הוא רשאי לבצע חיטוי למאגרי המים בביתכם, בעל מקצוע אשר מחזיק בתעודות הללו רשאי לבצע גם חיטוי לצנרת המים אשר נמצאת בביתכם בעת הצורך. 

 

חיטוי צנרת מים: מהי צנרת המים הביתית?

כאשר אנו מדברים על צנרת מים ביתית אנחנו למעשה מדברים על מערכת דרכה זורמים כל המים בהם אנו עושים שימוש בביתנו, המים זורמים דרך צינורות אשר נמצאים בין קירות הדירה שלנו וגם מתחתיה. 

לא משנה אם מדובר במי שתייה או במים אשר יוצאים מן המקלחת בביתנו, כל המים הללו עוברים וזורמים בתוך צנרת המים הביתית. ברוב המקרים הצינורות בצנרת המים הביתית יהיו עשויים מסוגים שונים של מתכות כמו ברזל ופלדה או מפלסטיק שמטרתו למנוע את היווצרות החלודה על צנרת המים הביתית. 

ישנה חשיבות רבה לבחירת חומרים איכותיים מהם תהיה מורכבת צנרת המים הביתית, בנוסף על כך ישנה חשיבות רבה לביצוע חיטוי וניקוי לצנרת המים הביתית לפני שמבצעים אכלוס לדירה או ברגע שמגלים כי קיימת בעיה באיכות של המים אשר זורמים בצנרת המים הביתית. 

קראו עוד: מדריך חיטוי צנרת מים ומאגרי מים

חיטוי צנרת מים: מתי נצטרך לנקות את צנרת המים בביתנו?

בחלק גדול מן המקרים יהיה צורך בניקוי של צנרת המים הביתית עקב שלוש סיבות נפוצות. הסיבות הללו הן:

 

  • חדירה של גורם מזהם אל הצנרת – במקרים בהם גורם מזהם כזה או אחר חודר אל צנרת המים בביתנו, הוא מהווה סכנה  לכל אדם אשר יעשה שימוש בצנרת המים הביתית. כאשר אנו מדברים על חדירה  של גורם מזהם אל צנרת המים הביתית אנחנו למעשה מדברים על חדירה של חיידקים מזהמים לצנרת המים הביתית, חדירה של חומרים כימיים מזהמים לצנרת המים הביתית או חדירה של חומרים מוצקים מזהמים אל צנרת המים הביתית, לא משנה באיזה מקרה מדובר, ברגע שמגלים כי גורם מזהם חדר אל צנרת המים הביתית יש לקרוא לאיש מקצוע במהירות האפשרית כדי למזער את הסיכון כמה שיותר. 

דרך נוספת שיכולה לגרום לזיהום בצנרת המים הביתית שלנו היא: זיהום של מערכות המים העירוניות, הזיהום אשר נמצא במערכות המים העירוניות מתפשט אל מערכות המים הביתיות באזור וגורם לזיהום במערכות. בנוסף על כך,זיהום בצנרת המים הביתית שלנו יכול להיגרם גם בעקבות חדירה של גורם מזהם דרך סדקים ופתחים אשר קיימים בצנרת המים הביתית שלנו, דרך הסדקים הללו הגורם המזהם חוזר אל צנרת המים הביתית מהסביבה החיצונית וממערכת הביוב. 

 

  • טעם לא רגיל של מי השתייה – סיבה נפוצה נוספת אשר בעקבותיה נאלץ לבצע חיטוי לצנרת המים בביתנו היא טעם לא רגיל של המים שאנו שותים. אם אתם מבחינים כי המים שיוצאים מצנרת המים בביתכם שינו את טעמם, ההמלצה שלנו אליכם היא לקרוא לאיש מקצוע אשר יבצע חיטוי לצנרת המים הביתית שלכם, זאת למרות שהדבר אינו אומר כי המים הם מים מזוהמים.

המים בצנרת המים הביתית יכולים לקבל טעם מוזר עקב זרימה של גרגרי חלודה בצנרת המים הביתית. כמו כן, סיבה נוספת אשר בעקבותיה המים בצנרת המים הביתית עלולים לשנות את טעמם היא חדירה של גורם זר אל תוך צנרת המים הביתית, הגורם הזר אינו פוגע בבריאות של האנשים אשר משתמשים במים, אך הוא משנה את טעמם של מי השתייה דבר אשר פוגע באופן ישיר באיכות החיים של משתמשי המים. 

 

  • מים בעלי גוון חום – סיבה זו מזכירה מעט את הסיבה הקודמת עליה דיברנו, אך במקרה זה מדובר על הגוון של המים ולא על הטעם שלהם. אנשים רבים מכירים את הסיטואציה בה הם פותחים את הברז בביתם לאחר מספר שעות שהוא לא עבד כלל ( הדבר יכול לקרות עקב הפסקת פעילות המים או עקב סגירה של ברז המים הראשי בבניין) והמים היוצאים מן הברז הם בעלי גוון חום.  

במידה ואתם חלק מן האנשים אשר נתקלו בסיטואציה זו, בוודאי יצא לכם לשים לב כי המים שיוצאים מן הברז מיד לאחר שאתם פותחים אותו הם בעלי גוון חום, הגוון החום במים נוצר כתוצאה מהתפזרות של גרגירי חלודה בתוך המים. בחלק מן המקרים המים בעלי הגוון החום יכולים להמשיך ולזרום למשך זמן רב דרך הברז. כאשר זרימת המים בעלי הגוון החום נמשכת זמן רב יהיה עלינו להיעזר בשירותיו של בעל מקצוע אשר מחזיק בכל ההסמכות הנדרשות כדי לבצע חיטוי למאגרי מים. 

אילו דרכים קיימות לניקוי צנרת מים ביתיתחיטוי צנרת מים: אילו דרכים קיימות לניקוי צנרת מים ביתית?

קיימות מספר דרכים לביצוע ניקיון של צנרת מים ביתית. הדרך הקלה ביותר לביצוע ניקיון של צנרת מים ביתית היא שטיפה של גורמים המחפשים נקודת יציאה מן הצנרת, באופן הזה ניתן לנקות את צנרת המים הביתית מגרגרים של חלודה. על מנת לבצע את דרך ניקיון זו יש להשתמש בלחץ מים גבוה מאוד, במרבית המקרים זאת תהיה הפעולה היחידה שצריך לעשות על מנת לנקות את צנרת המים הביתית. 

במקרים אחרים השימוש בלחץ מים גבוה אינו מספיק, במקרים הללו יהיה צורך בחיטוי של צנרת המים הביתית. 

מרבית האנשים שמזמינים את שירותיו של איש מקצוע מוסמך כדי שיבצע ניקוי לצנרת המים הביתית שלהם מוסיפים לשירות הניקיון גם שירות של חיטוי הצנרת הביתית, זאת על מנת שיוכלו להיות בטוחים כי כלל הגורמים המזהמים הקיימים במים יעלמו. 

קראו עוד: חלודה בצנרת מים

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!