ליגיונלה – מהי וכיצד נפטרים ממנה?

אל תקחו סיכונים מיותרים! טיהור מים מקצועי במחיר הנמוך ביותר בישראל!

תוכן עניינים

ליגיונלה, (מחלת הליגיונרים), קרויה כך לאחר שהדביקה מאות בני אדם בכינוס של הלגיון האמריקאי בבית מלון בפילדלפיה בשנת 1976.
החיידק עצמו הוא חיידק שחי בעיקר במים חמים ובצנרת של מערכות מים גדולות. החיידק הזה נפוץ בעיקר במערכות מים ציבורית – בתי מלון, אוניות ואפילו מי ברז.

הידבקות בחיידק זה מרגישה דומה מאוד להשפעתה של דלקת ריאות. אנשים נדבקים בחיידק דרך הנשימה, כשהוא מועבר במים בטמפרטורה ממוצעת של 380 צלזיוס – שזו דרך אגב גם הטמפרטורה במערכות של סאונות ומתקני ג'קוזי.
חיידק הליגיונלה פוגע בדרך כלל באנשים מבוגרים יחסית, שיתכן שיש להם בצורה כזו או אחרת דלקת ריאות קיימת. במצבים כאלה הליגיונלה עלולה להיות קטלנית, ובין 5% – 30% לא מצליחים ממש להבריא.

לכן, בכל מערכת מים שנמצאת תחת אחריותנו, אנחנו מחויבים לבצע בה חיטוי ליגיונלה איכותי תקופתי, להגן על המשתמשים במערכת המים.

כיצד מתבצע חיטוי מערכת מים מלגיונלה?

חיטוי מערכות מים מתבצע קודם כל על ידי חימום המערכת ל –  650 צלזיוס. בטמפרטורה זו חיידק ליגיונלה מת לאחר כשתי דקות – בתנאי מעבדה. בתנאי שטח במערכות המים השונות שבאחריותנו יש צורך בגיבוי של שיטת חיטוי נוספת, הפעם באמצעות כלור, במינון גבוה של 200 PPM .

השיטה הטובה ביותר לחטא מערכת המים בצורה איכותית, כך שנגיע לאפס חיידקים, היא על ידי שילוב בין שתי השיטות.
ראשית, מזרימים מי כלור במינון גבוה לתוך מאגר המים, ואז מזרימים את המים המוכלרים ומחממים את מאגר המים לטמפרטורה של 650.

כשמשלבים בין שתי השיטות אנו בטוחים שהבריאות של כל המשתמשים במאגרי המים ובמערכות המים השונות – נשמרת, וכי אין כל סכנה בריאותית עקב שימוש במים.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!